۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶

ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

وزارت امور خارجه ترکیه از احضار سفیر ایران در آنکارا در پی موضع گیری تهران در قبال سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه ترکیه از احضار سفیر ایران در آنکارا در اعتراض به اظهاراتی که تهران درباره سخنان «رجب طیب اردوغان» مطرح کرده است، خبر داد.

گفتنی است که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به احضار سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه گفت: به سفیر ترکیه گفته شد بنا کردن سیاست خارجی بر خیالات، خردمندانه نیست.

وی افزود: بسیارند در ترکیه که تاریخ را نیک می‌دانند. لازم است پیش از خوانش شعرها، ریشه اصلی سرایش آن را به دولتمردان خود یادآوری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آذربایجان غیور، پاره تن ایران عزیز، همواره دژ مستحکم وطن بوده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنشی توئیتری به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که روز گذشته در مراسم رژه در باکو شعر و ترانه معروف «آراز» را خواند، گفت: «به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!»

ظریف افزود: آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟

وی تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.

کد خبر 5093234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      20 10
      باید سپاه سریع و قاطع جواب بده خیلی خیلی وقیح و پررو شده ترکیه
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 4
      یه زمانی خود ترکیه و ارمنستان تا گرجستان جزو این بود حدود حدود صدوخورده ای سال هست که جدا شدن حتی جمهوری آذربایجان که اون موقع اسمش اران و شران بود حدود صد سال هست که اسمش شده جمهوری آذربایجان ، اسمش رو از روی آذربایجان خودمون گرفتن حتی ایران به رسمیت نشناخت این اسم رو ولی به مرور زمان جا افتاد
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      10 1
      امامان جمعه آذربایجان شرقی و غریی و دانشجویان انقلابی باید جواب محکم و دندان شکنی به اردوغان بدهند والا پرروتر میشه
    • Hojjat IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      13 3
      بهتره تاریخ رو بخونن آذربایجان مثل بلوچ و لر و عرب و ...ماله ایران بوده که جدا شده اگه قرار بر یکی شدن باشه آذربایجان باید برگرده به ایران بزرگ وطن اصلیش. اردوغان برو ببین نادرشاه و ...تاریخ رو
    • مهرداد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      13 1
      ادوغان بهتر ساکت شه مگر نه خودش و کشورش رو با خاک یکسان میکنیم
    • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      9 1
      اولا یکی نیست بگه اگر قرار باشی ملت ودولتی طلبکار باشه ما ایران طلبکار هستیم که بیشتر کشورها در گذشته قسمتی از ایران بودند .از بحرین ویمن و افغانستان و چند کشور که الان از روسیه جداشدند.آیا آقای اردوغان تاریخ را مطالعه نمیکند یا شاید دچار هیجان شده آقای اردوغان خواب ببینی تکه ای از خاک ایران را جدا
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      12 1
      اردوغان مرد متوهم